Electrolux
Öztiryakiler
Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı
Inoksan
 
Koza Gıda
Hisar
 
Dolfin Gıda
Impeks
 
Tadco Food
Ekol Gıda
 
Dolce Pastanesi Sahibi Nilgün Ertuğ: "İşin Sırrı Çalışmakta"
Eklenme Tarihi : 27.02.2012 - 08:18:52
Adını İtalyanca tatlıdan alan Dolce, sade ve natürel bir yapıya sahip. Sadeliğin içerisinde şıklık konseptini yansıtan Dolce; kişiye özel butik pastaları, köy ekmekli sandviçlerden minik açmalara, tuzlu atıştırmalıkları, ekmek ve çörek çeşitleri, brownileri, birbirinden lezzetli tatlı çeşitleri ve el yapımı çikolatalarının mükemmelliği ile adından sıkça söz ettiriyor. Bugün İstanbul Kuruçeşme ve Vaniköy'de ve bir de Bodrum'da şubesi bulunan Dolce, çalışmaktan haz alan bir işletmecinin projesi. Dolce'ye dair tüm detayları Sahibi Nilgün Ertuğ'dan dinledik...
Daha önceleri tekstil ile meşgul olan Nilgün Ertuğ, yarattığı konseptlerin tümünü büyük bir incelikle yürütmeye dikkat ediyor. Mutfağı sevmesi ile başlayan hikayesinde; ev içerisinde tüm tatlıları tuzluları ve benzeri lezzetleri kendisi yapan Ertuğ, Dolce’de öncelikle pasta ile başlamış. Türkiye’de kutlamaların yoğun olduğunu dile getiren Ertuğ, kutlamaların vazgeçilmez unsurunun da pasta olduğunu söylüyor. İlk olarak 1989 yılında Kuruçeşme’de özel tasarım çiçekçilikle başlayan Dolce’de çiçeklerin yanına kişiye özel lezzetler de katmaya başlayınca, pastacılık hızla gelişerek ana konusu olmuş.  Yaklaşık 22 yıldır büyük düğünlerde imzaları olduğunu anlatan Ertuğ, düğün ve davet sahiplerinin talepleri doğrultusunda hazırlanan ürünlerin fısıltı ile yayıldığını da ekliyor. Dolce ürünlerinin hiçbirinde etiket bulunmuyor. Ürünler kalitesi ile ayırt edilebiliyor. Makarondan örnek veren Nilgün Ertuğ, makaronların günlük taze olarak çıkarıldığını ve mix’lerin kendi yorumları ile oldukça farklı olduğunu belirtiyor.

Sektöre ilgi göstermeye başladıktan sonra yurtdışı fuarlarını da ziyaret ederek fikir edinen Ertuğ, Dolce’yi açtıktan sonra da Osmanlı ve dünya reçeteleri üzerine araştırmalar yaparak ve farklı eğitimler alarak kendini bu yönde geliştirmiş. “Evimde ne yiyorsam Dolce’de de aynı ürünü kullanıyorum” diyen Ertuğ, misafirlerine sunduğu ürünlerin kalite ve tazeliğine büyük özen gösterdiğini belirtiyor ve ödün vermediğinin de altını çiziyor. Fuarların artık suni olduğuna inanan Ertuğ, sergilenen ürünlerin de gerçek dışı, lezzetle tanıştırmak yerine şov amaçlı olduğunu düşünüyor. Bu nedenle fuarlara olan ilgisinin azaldığını, ancak çok seyahat ederek farklı mutfakları, yeni uygulamaları takip ettiğini dile getiren deneyimli işletmeci, Dolce’de her detayla bizzat kendisinin ilgilendiğini bir kez daha belirtiyor.

“Her zaman en iyisi olmalı”
“Personel alımlarında ev kızlarını tercih ediyorum” diyen Ertuğ, daha önceleri eğitimli elemanlarla da çalıştığını ancak sıfırdan aldığı personellerin daha verimli olduğunu söylüyor. Toplamda 30 kişi ile çalışan Nilgün Ertuğ,  ülkemizde her kadının aile geleneklerden dolayı yöresel ürünlere ve hamur işlerine ellerinin çok yatkın olduğunu dile getiren Ertuğ, dünyanın en iyi 5 mutfağı arasında gösterilen Osmanlı mutfağından da bahsediyor ve Türk mutfağının tanıtamamamızın sebebini pazarlama eksikliği olarak görüyor. Kendi mekanlarında geleneklere bağlı kalarak titizliğe, sunumlara ve güler yüzlülüğe büyük özen gösteren Ertuğ: “Hesap yapmak benim tarzım değil, her zaman en iyisi olmalı” diyor.

Dolce’nin Bodrum şubesini anlatan Nilgün Ertuğ, Bodrum’da oldukça büyük talep gördüklerini dile getiriyor. Bodrum’daki otellerin pasta ihtiyacını da karşılayan Dolce, kaliteli ürünleri ile catering hizmeti de sunuyor. Aynı durumun İstanbul’da da geçerli olduğunu anlatan Ertuğ, uzun araştırmalar ve testler sonucunda İstanbul’daki banket organizasyonlarının pastalarını da Dolce olarak yaptıklarını söylüyor.

Pastacılık trendlerini yakından takip ederek Dolce’de uyarlayan Nilgün Ertuğ, sürekli yenilikçi olmaları gerektiğinin farkında olduğunu söylüyor. Ar-Ge çalışmalarının yoğun bir şekilde yürütüldüğü Dolce’de pastane ürünlerinin yanı sıra farklı kategorilerdeki ürünler de sıklıkla güncelleniyor. Tek bir üretim mutfağının aksine her şubede mutfakları bulunduğundan bahseden Ertuğ, Toscana’da eğitim almış olan oğlu Şeref Has’ın da Vaniköy şubesinin ortağı olduğunu söylüyor.

Dolce’de mönü yok!
Osmanlı mutfağından farklı örneklere yer veren Dolce’de etli dolma mönünün olmazsa olmazları arasında gösteriliyor. Yine geleneksel tatlılardan baklavanın da her çeşidini mekan da tatmak mümkün. Baklava ile gündeme gelmenin aksine pastada ön plana çıktıklarını söyleyen Ertuğ, ancak kendinden istendiğinde çilekli ve elmalı baklava da yaptıklarını belirtiyor. Bir pastanede akla gelebilen mevsim meyveleri ile donatılmış her ürünü çıkardıklarının altını çizen Ertuğ, hemen her gün bu yönde siparişler aldıklarını böylelikle bu ürünlerin her gün vitrinde bulunduğunu söylüyor. Belirli bir mönüsü olmayan Dolce, siparişler üzerine ürün çıkarmanın yanı sıra kuru-yaş pasta, sandviç ve yemek çeşitlerinde de şefin günlük tercihleri ön plana çıkıyor. Açma börek, açma mantı ve açma makarna Dolce’nin vazgeçilmezleri arasında yer alıyor. Ev hanımlarına da bu konuda destek veren mekan, küçük çaplı ev davetlerine özel Catering ve konsept hizmetinde de çok popüler... Büyük catering organizasyonlarının yanı sıra kişiye özel de çalışılıyor.

“İşin sırrı çalışmakta”
Dolce pastalarının sırrını açıklarken en önemli özelliği yüzde 90 un kullanmamak olarak gösteren Nilgün Ertuğ, mümkün olduğunca doğal ve hafif pastalar çıkardıklarını söylüyor. Diyabet hastaları için glütensiz un kullanımı ile de her misafire veya siparişe ayrı hitap eden Dolce’de kişiye özel servise büyük önem veriliyor. Pasta hammaddelerinde istediği ürüne ulaşabildiğini söyleyen Ertuğ, çikolata konusuna değiniyor. Ürünlerinde yüksek kalite çikolata kullanan Dolce, çikolataları hammaddesinden alarak kendi mutfağında lezzet konseptine göre harmanlıyor ve ürünlerinde bu şekilde kullanıyor. Farklı çikolata çeşitlerini harmanlamaktaki ustalığını dile getiren Ertuğ: “İşin sırrı lezzet üzerine çok çalışmakta” diyor. Dekor pasta konusunda da başarılı olan Dolce; müşteri taleplerine karşı hassas, kişinin tarzı ve isteklerini temel alarak güncel trendler ile Dolce tasarım farkını uyguluyor. İstek doğrultusunda da istenilen objeyi birebir pasta çalışmalarına döküyor. Özellikle bu konuda çocuk pastalarına önem veren Ertuğ, tüm çocuk kahramanlarını işleyebildiği pastalarına detaylarda Dolce’nin farklı dokunuşlarını da katıyor. Tasarım konusunda kendine özgü bir tarzı olan Dolce, oldukça başarılı örneklere imza atıyor.

Pasta ve hamur okulu
Bugün 3 şubesi bulunan Dolce’nin yakında yaklaşık 5 şubeye çıkması planlanıyor. Bunun yanı sıra bir de okul projelerinden bahseden Ertuğ, bu mesleğin özürlülere çok müsait olduğunu söylüyor. Okul açma fikrinin nasıl doğduğundan bahseden Ertuğ: “Ben eğitimli değil, alaylıyım. Ancak tecrübelerim sayesinde bilgi birikimim oldukça arttı ve artık bu bilgileri aktarmam gerektiğini düşünüyorum” diyor. Lise ve üniversite mezunlarına da iş imkanı sağlayacak meslek edindirecek bir okul açmayı hedefleyen Ertuğ, bunların yanı sıra ev hanımlarına da ders verecek. Öncelikle yaşam sanatının aktarılacağı okulda, daha sonra pratik eğitimlere geçilecek. Gurme veya iyi bir şef olabilmek için yaşam sanatının öneminin altını çiziyor. Okulun hemen önünde bir de gurme mağaza açacağını dile getiren Ertuğ, bu mağazada dünyanın her yerinden topladığı ürünleri satacağını anlatıyor. Vaniköy’de açılacak olan gurme mağaza ve okul pasta ve hamur üzerine her detayı içereceğe benziyor. Milli Eğitim Bakanlığı standartlarına uygun olacak olan okulda, sertifika verilmesi de gündemde.  

Öncelikle Vaniköy’de açılacak olan Nilgün Ertuğ’un okulunda Ertuğ bizzat kendisi derslere gireceğini söylüyor. İş,sanat ve Gastronomi sektörün önde gelen isimlerinden de bu oluşumda destek alacağını bildiren Ertuğ; pasta ve hamurun yanı sıra kişisel gelişim için de önemli dersler vereceklerini vurguluyor. Gençlerin ve çocukların pastacılığa oldukça meraklı olmaları sebebiyle bu yaş grubuna da uygun dersler verilecek.

Ekmek Ekmek
Yine Nilgün Ertuğ’un yarattığı markalar arasında “Ekmek Ekmek” de yer alıyor. Kendisi için ekmeklerin büyük önem taşıdığını belirten başarılı işletmeci, “benim için iyi bir sandviç iyi bir öğündür” diyor. Ekmek Ekmek’te baget, kruvasan, grissini, ıspanaklı şam fıstıklı ekmek gibi yaklaşık 11 çeşit ekmek bulunuyor. Glütensiz ekmekler de doktor tavsiyeleri üzerine kişiye özel çıkarılıyor. Son olarak, franchise taleplerini şimdilik yanıtsız bırakan Dolce, yurtdışından çok franchise talepleri aldıklarını, henüz Türkiye’den böyle bir istek gelmediğini de ekliyor.
+ Yorum Ekleyin :
İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.
Kullanıcı Adı :
Şifre :
 
Diğer Haberler
Enginar Festivali lezzetle başladı
Aşçılık Kampı’nda öğrenciler makarnalı lezzetleri Barilla ile öğreniyor
Gastronominin kalbi Mengen’de; Aşçılık Kampı'nda atıyor
Zeytinyağında KDV düşürülsün talebi
2016'nın en iyi kadın şefi: Dominique Crenn
Gıda kümesinden Barselona çıkarması
Lezzet imparatorluğu Şanlıurfa'da
Yahyalı Elma Dünyası, ihracat ağına BAE ve Katar'ı da ekledi
Calista Luxury Resort Otel’de lezzet seremonisi
'Hazır çorbalarda katkı maddesi yok'
Bursa'da Gastronomi ödülleri Başkan Bozbey'den
Via Gelato Yönetici Ortağı ve Head Chef Mukbil Yalçın: “Kullandığımız malzeme kalitesinin çok yüksek olması tercih edilme sebeplerimizden”
Yemek festivali renkli görüntülere şahit oldu
Annenizle Hilton ParkSA İstanbul’un panoramik boğaz manzaralı brunch’ında buluşun
Bolu Mengen'de aşçılık ve gastronomi öğrencilerine bulgur eğitimi verildi
Starbucks’tan bir klasiğe yeni yorum: Beyaz Çikolatalı Mozaik Pasta
Babylon Kilyos Lokantası 29 Nisan'da açılıyor
Türkiye’nin Maldivleri turizme kazandırılacak
Ruslar şimdi de dönere taktı
Gıda ve Gıda Bileşenleri Endüstrisi'nin ortak buluşması...
Yeni lezzetlere özel tadım etkinliği
The Grand Tarabya’da boğaza karşı bruch keyfi
“2016’da paketli ekmek tüketimi artarken, paketsiz ekmek tüketimi azalacak”
Cookshop’ın yeni sezon tatlıları çok iddialı
En lezzetli gurme burger laboratuvarı: BurgerLab
İstanbul'un Marul Bayramı 7 Mayıs günü Yedikule Bostanları’nda kutlanacak
Cevahir Yapı’nın 80 milyon dolarlık yatırımı Sheraton Grand İstanbul Ataşehir hizmete açıldı
Lacivert'ten Anneler Günü'ne özel brunch
Big Dessert süzülen pavlovalar
Kitchenette Bebek, Anneleri keyifli ve leziz bir Brunch ile ağırlıyor
En özel annelere en özel brunch keyfi Grand Hyatt İstanbul'da
Avrupalı dönere savaş açtı, işletmeler bir bir kapatılıyor
Caffè Nero’da tadına doyulmaz fit lezzetler
9. IBATECH Fuarı'nda Zeelandia Türkiye’ye yoğun ilgi!
AAK Gıda, Türkiye'yi 'hub' yapacak
Titanic Deluxe Bodrum için geri sayım başladı…
Natalia Güven ve RATIONAL SelfCooking Center® 5 Senses’ın lezzet ortaklığı
Nezih Müftügil yazdı: Tarladan sofraya gıda güvenliğinde aşçının rolü
Usta dönerci uyardı: O dönerleri asla yemeyin
Pera’nın asil hanımefendisi Pera Palace Hotel Jumeirah’dan tropikal rüzgârlar
 
Protel e-dönüşüm
İmren Marmara
Antakya Bakkalı
Arkhe

 
Dergiler Haber Portalları Web Video Etkinlik
Ana Sayfa  .   Haber  .   Yazarlar  .   Röportaj  .   Dosya  .   Organizasyon  .   E-Dergi  .   Künye  .   TV  .   Kitap
Tasarım ve Kodlama : Kavi Bilişim <info@kavibilisim.com>
©2007 - 2016 Gökmen Sözen Görsel Çözüm Hizmetleri <info@foodinlife.com.tr> . Her hakkı saklıdır, izinsiz kullanılamaz.