Electrolux
Öztiryakiler
Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı
 
Koza Gıda
Hisar
 
Lider Çikolata
Dolfin Gıda
 
Impeks
Tadco Food
 
Ekol Gıda
Bestfoods
 
Dolce Pastanesi Sahibi Nilgün Ertuğ: "İşin Sırrı Çalışmakta"
Eklenme Tarihi : 27.02.2012 - 08:18:52
Adını İtalyanca tatlıdan alan Dolce, sade ve natürel bir yapıya sahip. Sadeliğin içerisinde şıklık konseptini yansıtan Dolce; kişiye özel butik pastaları, köy ekmekli sandviçlerden minik açmalara, tuzlu atıştırmalıkları, ekmek ve çörek çeşitleri, brownileri, birbirinden lezzetli tatlı çeşitleri ve el yapımı çikolatalarının mükemmelliği ile adından sıkça söz ettiriyor. Bugün İstanbul Kuruçeşme ve Vaniköy'de ve bir de Bodrum'da şubesi bulunan Dolce, çalışmaktan haz alan bir işletmecinin projesi. Dolce'ye dair tüm detayları Sahibi Nilgün Ertuğ'dan dinledik...
Daha önceleri tekstil ile meşgul olan Nilgün Ertuğ, yarattığı konseptlerin tümünü büyük bir incelikle yürütmeye dikkat ediyor. Mutfağı sevmesi ile başlayan hikayesinde; ev içerisinde tüm tatlıları tuzluları ve benzeri lezzetleri kendisi yapan Ertuğ, Dolce’de öncelikle pasta ile başlamış. Türkiye’de kutlamaların yoğun olduğunu dile getiren Ertuğ, kutlamaların vazgeçilmez unsurunun da pasta olduğunu söylüyor. İlk olarak 1989 yılında Kuruçeşme’de özel tasarım çiçekçilikle başlayan Dolce’de çiçeklerin yanına kişiye özel lezzetler de katmaya başlayınca, pastacılık hızla gelişerek ana konusu olmuş.  Yaklaşık 22 yıldır büyük düğünlerde imzaları olduğunu anlatan Ertuğ, düğün ve davet sahiplerinin talepleri doğrultusunda hazırlanan ürünlerin fısıltı ile yayıldığını da ekliyor. Dolce ürünlerinin hiçbirinde etiket bulunmuyor. Ürünler kalitesi ile ayırt edilebiliyor. Makarondan örnek veren Nilgün Ertuğ, makaronların günlük taze olarak çıkarıldığını ve mix’lerin kendi yorumları ile oldukça farklı olduğunu belirtiyor.

Sektöre ilgi göstermeye başladıktan sonra yurtdışı fuarlarını da ziyaret ederek fikir edinen Ertuğ, Dolce’yi açtıktan sonra da Osmanlı ve dünya reçeteleri üzerine araştırmalar yaparak ve farklı eğitimler alarak kendini bu yönde geliştirmiş. “Evimde ne yiyorsam Dolce’de de aynı ürünü kullanıyorum” diyen Ertuğ, misafirlerine sunduğu ürünlerin kalite ve tazeliğine büyük özen gösterdiğini belirtiyor ve ödün vermediğinin de altını çiziyor. Fuarların artık suni olduğuna inanan Ertuğ, sergilenen ürünlerin de gerçek dışı, lezzetle tanıştırmak yerine şov amaçlı olduğunu düşünüyor. Bu nedenle fuarlara olan ilgisinin azaldığını, ancak çok seyahat ederek farklı mutfakları, yeni uygulamaları takip ettiğini dile getiren deneyimli işletmeci, Dolce’de her detayla bizzat kendisinin ilgilendiğini bir kez daha belirtiyor.

“Her zaman en iyisi olmalı”
“Personel alımlarında ev kızlarını tercih ediyorum” diyen Ertuğ, daha önceleri eğitimli elemanlarla da çalıştığını ancak sıfırdan aldığı personellerin daha verimli olduğunu söylüyor. Toplamda 30 kişi ile çalışan Nilgün Ertuğ,  ülkemizde her kadının aile geleneklerden dolayı yöresel ürünlere ve hamur işlerine ellerinin çok yatkın olduğunu dile getiren Ertuğ, dünyanın en iyi 5 mutfağı arasında gösterilen Osmanlı mutfağından da bahsediyor ve Türk mutfağının tanıtamamamızın sebebini pazarlama eksikliği olarak görüyor. Kendi mekanlarında geleneklere bağlı kalarak titizliğe, sunumlara ve güler yüzlülüğe büyük özen gösteren Ertuğ: “Hesap yapmak benim tarzım değil, her zaman en iyisi olmalı” diyor.

Dolce’nin Bodrum şubesini anlatan Nilgün Ertuğ, Bodrum’da oldukça büyük talep gördüklerini dile getiriyor. Bodrum’daki otellerin pasta ihtiyacını da karşılayan Dolce, kaliteli ürünleri ile catering hizmeti de sunuyor. Aynı durumun İstanbul’da da geçerli olduğunu anlatan Ertuğ, uzun araştırmalar ve testler sonucunda İstanbul’daki banket organizasyonlarının pastalarını da Dolce olarak yaptıklarını söylüyor.

Pastacılık trendlerini yakından takip ederek Dolce’de uyarlayan Nilgün Ertuğ, sürekli yenilikçi olmaları gerektiğinin farkında olduğunu söylüyor. Ar-Ge çalışmalarının yoğun bir şekilde yürütüldüğü Dolce’de pastane ürünlerinin yanı sıra farklı kategorilerdeki ürünler de sıklıkla güncelleniyor. Tek bir üretim mutfağının aksine her şubede mutfakları bulunduğundan bahseden Ertuğ, Toscana’da eğitim almış olan oğlu Şeref Has’ın da Vaniköy şubesinin ortağı olduğunu söylüyor.

Dolce’de mönü yok!
Osmanlı mutfağından farklı örneklere yer veren Dolce’de etli dolma mönünün olmazsa olmazları arasında gösteriliyor. Yine geleneksel tatlılardan baklavanın da her çeşidini mekan da tatmak mümkün. Baklava ile gündeme gelmenin aksine pastada ön plana çıktıklarını söyleyen Ertuğ, ancak kendinden istendiğinde çilekli ve elmalı baklava da yaptıklarını belirtiyor. Bir pastanede akla gelebilen mevsim meyveleri ile donatılmış her ürünü çıkardıklarının altını çizen Ertuğ, hemen her gün bu yönde siparişler aldıklarını böylelikle bu ürünlerin her gün vitrinde bulunduğunu söylüyor. Belirli bir mönüsü olmayan Dolce, siparişler üzerine ürün çıkarmanın yanı sıra kuru-yaş pasta, sandviç ve yemek çeşitlerinde de şefin günlük tercihleri ön plana çıkıyor. Açma börek, açma mantı ve açma makarna Dolce’nin vazgeçilmezleri arasında yer alıyor. Ev hanımlarına da bu konuda destek veren mekan, küçük çaplı ev davetlerine özel Catering ve konsept hizmetinde de çok popüler... Büyük catering organizasyonlarının yanı sıra kişiye özel de çalışılıyor.

“İşin sırrı çalışmakta”
Dolce pastalarının sırrını açıklarken en önemli özelliği yüzde 90 un kullanmamak olarak gösteren Nilgün Ertuğ, mümkün olduğunca doğal ve hafif pastalar çıkardıklarını söylüyor. Diyabet hastaları için glütensiz un kullanımı ile de her misafire veya siparişe ayrı hitap eden Dolce’de kişiye özel servise büyük önem veriliyor. Pasta hammaddelerinde istediği ürüne ulaşabildiğini söyleyen Ertuğ, çikolata konusuna değiniyor. Ürünlerinde yüksek kalite çikolata kullanan Dolce, çikolataları hammaddesinden alarak kendi mutfağında lezzet konseptine göre harmanlıyor ve ürünlerinde bu şekilde kullanıyor. Farklı çikolata çeşitlerini harmanlamaktaki ustalığını dile getiren Ertuğ: “İşin sırrı lezzet üzerine çok çalışmakta” diyor. Dekor pasta konusunda da başarılı olan Dolce; müşteri taleplerine karşı hassas, kişinin tarzı ve isteklerini temel alarak güncel trendler ile Dolce tasarım farkını uyguluyor. İstek doğrultusunda da istenilen objeyi birebir pasta çalışmalarına döküyor. Özellikle bu konuda çocuk pastalarına önem veren Ertuğ, tüm çocuk kahramanlarını işleyebildiği pastalarına detaylarda Dolce’nin farklı dokunuşlarını da katıyor. Tasarım konusunda kendine özgü bir tarzı olan Dolce, oldukça başarılı örneklere imza atıyor.

Pasta ve hamur okulu
Bugün 3 şubesi bulunan Dolce’nin yakında yaklaşık 5 şubeye çıkması planlanıyor. Bunun yanı sıra bir de okul projelerinden bahseden Ertuğ, bu mesleğin özürlülere çok müsait olduğunu söylüyor. Okul açma fikrinin nasıl doğduğundan bahseden Ertuğ: “Ben eğitimli değil, alaylıyım. Ancak tecrübelerim sayesinde bilgi birikimim oldukça arttı ve artık bu bilgileri aktarmam gerektiğini düşünüyorum” diyor. Lise ve üniversite mezunlarına da iş imkanı sağlayacak meslek edindirecek bir okul açmayı hedefleyen Ertuğ, bunların yanı sıra ev hanımlarına da ders verecek. Öncelikle yaşam sanatının aktarılacağı okulda, daha sonra pratik eğitimlere geçilecek. Gurme veya iyi bir şef olabilmek için yaşam sanatının öneminin altını çiziyor. Okulun hemen önünde bir de gurme mağaza açacağını dile getiren Ertuğ, bu mağazada dünyanın her yerinden topladığı ürünleri satacağını anlatıyor. Vaniköy’de açılacak olan gurme mağaza ve okul pasta ve hamur üzerine her detayı içereceğe benziyor. Milli Eğitim Bakanlığı standartlarına uygun olacak olan okulda, sertifika verilmesi de gündemde.  

Öncelikle Vaniköy’de açılacak olan Nilgün Ertuğ’un okulunda Ertuğ bizzat kendisi derslere gireceğini söylüyor. İş,sanat ve Gastronomi sektörün önde gelen isimlerinden de bu oluşumda destek alacağını bildiren Ertuğ; pasta ve hamurun yanı sıra kişisel gelişim için de önemli dersler vereceklerini vurguluyor. Gençlerin ve çocukların pastacılığa oldukça meraklı olmaları sebebiyle bu yaş grubuna da uygun dersler verilecek.

Ekmek Ekmek
Yine Nilgün Ertuğ’un yarattığı markalar arasında “Ekmek Ekmek” de yer alıyor. Kendisi için ekmeklerin büyük önem taşıdığını belirten başarılı işletmeci, “benim için iyi bir sandviç iyi bir öğündür” diyor. Ekmek Ekmek’te baget, kruvasan, grissini, ıspanaklı şam fıstıklı ekmek gibi yaklaşık 11 çeşit ekmek bulunuyor. Glütensiz ekmekler de doktor tavsiyeleri üzerine kişiye özel çıkarılıyor. Son olarak, franchise taleplerini şimdilik yanıtsız bırakan Dolce, yurtdışından çok franchise talepleri aldıklarını, henüz Türkiye’den böyle bir istek gelmediğini de ekliyor.
+ Yorum Ekleyin :
İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.
Kullanıcı Adı :
Şifre :
 
Diğer Haberler
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlu Olsun!
Jamie’s Italian, 23 Nisan Çocuk Bayramını Kutluyor!
Karadeniz’in Meşhur Ayder Kahvaltısı İstanbul’da
2. Gıda Konferansı Marriott Hotel Asia’da gerçekleşti
Barilla yerel zincirlerle buluştu
Marriott Hotel Şişli’ye özel lezzet: Şişli Delight Roll
Carte d’Or’dan nostaljik lezzet: Rulo Pasta
Kahve sektörü hızla büyüyor!
NAR Gourmet’ye Bir Altın Ödül de New York’tan!
Seyidoğlu'ndan pasta üretim atağı
İstanbul Ticaret Odası'nda 'Baklava' Paneli Düzenleniyor
SÜGAV 2. Beslenme ve Sağlıklı Yaşam Zirvesi 7 Mayıs'ta
Puratos’tan poğaçada devrim
'Anadolu’da Bağcılığın Tarihi: Bizans ve Osmanlı’da Bağcılık Kültürü' söyleşisi Yeditepe Üneversite'sinde gerçekleşti
Türkiye aşçılık tarihi bir ilke tanıklık edecek
23 Nisan'da Big Chefs'lerde cupcake şenliği var!
Mondeléz Türkiye Genel Müdürü Antoine Collette: “Yerel değerlerle birleşerek büyümemizi sürdüreceğiz”
Fat Chef 3 Liseler Arası Yemek Yarışması 18 Nisan’da yapıldı
Zouk Balık, Trump Cadde’de
MSA ile tanışma günü 26 Nisan’da tekrarlanıyor
Da Mario’da ‘Puglia Bölgesi Lezzetleri’ Sizi Bekliyor
Nar Gourmet, Altın Madalya ödülüne değer bulundu
Hindi Etine İlgi Artıyor
Pera Palace Hotel Jumeirah’nın Özlenen Mekânı Orient Terrace Açılıyor
Filiz Makarna ve Ebru Omurcalı, Karadeniz’de makarna severlerle buluştu
P.F.Chang’s’den “Öğle Teneffüsü” konsepti
"Osetra Havyarı" The Marmara Taksim Hotel'de tanıtıldı
Vault Karaköy, Elit Çikolata'nın “Sweet History of Beyoglu” atölyesini ağırladı
Mardin’in asırlık lezzet geleneği yeryüzüne çıkıyor
Big Chefs markasının yaratıcısı Gamze Cizreli 'Yılın Kadın Girişimcisi' ödülünü aldı
EGEOLİVE'den 24 ayar altın şişe
Çalışan kadın sayısındaki artış yemek sektörüne yaradı
Restoranların markalaşmış yiyecekleri market raflarında yerini alacak
Sürmeli İstanbul Hotel'den 'Pazar Kahvaltısı'
Beta Gıda'dan yeni ürün; Caffito
Swissotel The Bosphorus en iyi 'selfie'ye bruch hediye ediyor!
Metro Toptancı Market yılın en iyi Sosyal Girişimcilerini arıyor!
Özsüt'ten frambuazlı güllaç
Matbah Restoran'dan Fatih Dönemi yemekleri
Organik Sucuk Üretildi
 
Antakya Bakkalı
2. Gıda Konferansı
Gökmen Sözen

 
Dergiler Haber Portalları Web Video Etkinlik
Ana Sayfa  .   Haber  .   Yazarlar  .   Röportaj  .   Dosya  .   Organizasyon  .   E-Dergi  .   Künye  .   TV  .   Kitap
Tasarım ve Kodlama : BzLabs Interaktif <info@bzlabs.com>
©2007 - 2014 Gökmen Sözen Görsel Çözüm Hizmetleri <info@foodinlife.com.tr> . Her hakkı saklıdır, izinsiz kullanılamaz.