Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı -
foodinlife.com.tr - haber / Eklenme Tarihi: 02.01.2018 10:58:36

“Organik veya üretimi en doğal şekilde yapılan ürünleri tercih ediyoruz”

Taze ve doğal lezzetleri sıcacık atmosferinde buluşturan Le Pain Quotidien, sağlıklı ürün tüketmek isteyenlerin ilk tercihi oluyor. Dünyanın farklı noktalarında 40 ülkede hizmet veren Le Pain Quotidien, doğal lezzetlerini Türkiye’de İstinye, Suadiye, Kanyon ve Buyaka’da lezzet tutkunları ile buluşturuyor. Salata, çorba, tartine ve tatlı ağırlıklı bu leziz menünün mimarı ise Le Pain Quotidien İş Birim Müdürü Levent Şahin. Şahin, “Ürünlerimizi mümkün olduğunca sağlıklı halleriyle sunmaya çalışıyoruz. Başta ekmeğimiz olmak üzere, çayımız, kahvemiz, sürülebilir çikolatamız, yumurtalarımız organik” diyor.

Le Pain Quotidien’in gerçek anlamda ekmek tutkunu bir işletme olduğuna değinen Şahin, bizlerle şu bilgileri paylaşıyor: “Kurucumuz burayı açarken güzel ekmekler yapma düşüncesiyle yola çıkıyor. Ekmek konusunda ciddi çalışmalar yapan bir isim kendisi. Ekmeklerimiz tamamen organik. Sloganımız da “un, tuz, su, zaman” zaten. Bunun yanı sıra menümüzde ekmek üstü lezzetleri ön plana çıkarıyoruz daha çok. Çünkü ekmeği en sağlıklı, en saf haliyle sunuyoruz. Tam tahıllı, çavdar, 5 buğdaylı, tahıllı üzümlü, baget, zeytinli çavdar gibi çeşitlerimiz bulunuyor.”

“Her organik ürünün sürekliliği olmayabiliyor”
Organik veya üretimi doğala en yakın şekilde yapılan ürünleri tercih ettiklerini belirten Şahin, “Örneğin reçellerimiz tamamen organik değil ancak annelerimizin reçeteleri ile benzer bir yöntemle hazırlanıyor. Yüzde 65 meyve, yüzde 35 şeker oranı ile hazırlıyoruz. Biz misafirlerimize en iyi ürünü, en iyi servis ile sunmaya çalışıyoruz. Kendi çocuklarıma burada gönül rahatlığı ile yemek yedirebiliyorum. Bu benim için çok önemli” diyor.

“Yurt dışındaki menü ile buradaki menü ufak farklılıklar gösteriyor”
Yurt dışındaki menülerinin salata ve tartine ağırlıklı olduğunu söyleyen Şahin, özel lezzetleri tartinelerin peynirli, somonlu, tuzlu ve tatlı çeşitleriyle sunulduğunu belirtiyor. Türkiye’de ise tartinenin henüz pek bilinmediğine dikkat çeken Şahin, “Burada Türk damak tadına daha uygun çeşitler hazırladık. Hellimli, avokadolu humuslu gibi çeşitler. Bunların yanında salatalarımız, sıcak yemeklerimiz mevcut. Hiçbir ürünümüzü kızartmıyoruz. Mümkün olduğunca sağlıklı ve lezzetli tatlar sunuyoruz. Ancak kültürel farklılıklardan dolayı yurt dışında yapılan her değişiklik Türkiye’ye uymayabiliyor. Menüye kendi dokunuşlarımızı ekleyebiliyoruz. Örneğin burada enginar mevsiminde enginar menüsü yaptık” ifadelerine yer veriyor. Menünün yüzde 70’i ile oynayabildiğini açıklayan Şahin, sözlerine şöyle devam ediyor: “Klasik lezzetlerimiz, tartine ve kruvasanlarımız her zaman menümüzde. Mevsim ürünlerini kullanmaya çalışıyoruz. Kışın pancar, havuç, turp gibi sebzeleri, kabak, nar, armut gibi meyveleri tercih ediyoruz. Bahar aylarında enginar çok sık kullandığımız bir sebze, çilekli tartini ise en sevilen lezzetlerimizden.”

“Trendleri yakalayarak lezzetlerimizde öncü olmaya çalışıyoruz”
“Trendleri Türkiye’ye en uygun haliyle uyguluyor ve yeni ürünlerimizi misafirlerimizin beğenisine sunuyoruz” diyen Şahin, açıklamalarını şöyle sonlandırıyor: “Yurt dışındaki çoğu mağazamızda ocak bulunmuyor. Çorbaları merkezi mutfakta üretiyorlar. Salata ve tartine ağırlıklı menüleri. Bizde ise fonksiyonel ocaklar, fırınlar mevcut. Çünkü sıcak yemekler de var. İlerde bir merkezi mutfak yapmayı planlıyoruz. Ekmeklerimizi misafirlerimizin gözleri önünde pişirmek ve servis etmek istiyoruz. Ayrıca yine İstanbul’da olmak üzere gelecek yıllarda yeni şubelerle var olmayı düşünüyoruz.”

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.