Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı -
foodinlife.com.tr - haber / Eklenme Tarihi: 03.01.2018 09:51:51

Dünyanın dört bir yanından ürünler Koza Gıda güvencesiyle mutfaklara taşınıyor

Sektördeki çeyrek asrını doldurmaya hazırlanan Koza Gıda, Türkiye’de ithal gıda konusunda lider markalardan biri. 23 farklı ülkeden 100’ün üzerinde marka distribütörlüğü ile 1200’den fazla ürünle otel, cafe ve restoranların mutfaklarına giriyor. Koza Gıda, 1994 yılından bu yana müşteri memnuniyeti odaklı satış ekibiyle ve güçlü sevkiyat altyapısıyla hizmet veriyor.

15’in üzerinde donuk tedarikçi ile çalıştıklarını belirten Koza Gıda Kategori Müdürü Öktem Kaygın, “Donuk gıda teknolojisinin tüm dünyada hızla gelişmesiyle birlikte donuk ürünler tazeliğinden hiçbir şey kaybetmeden mutfağımıza kadar geliyor. Bir bölgede ünlenmiş, artizan olarak üretilebilen ya da belirli bir bölgede yetişen meyve-sebzeyi dondurarak tüm yıl boyunca standart bir kalite sağlayabiliyoruz.” Kaygın, şu örneği paylaşıyor: “Amerika’dan cheesecake, İtalya’dan tiramisu, Fransa’dan kruvasan ithal edip müşterilerimize sunuyoruz. Avokadonun anavatanı Meksika’dan Hass avokado, guacamole sosu donuk olarak ithal edebiliyoruz. Waffle denildiğinde akla gelen ilk ülke olan Belçika’dan waffle, İspanya’dan tortilla, İsviçre’den dolgulu makarna, Uzak Doğu’dan donuk dumblingler, Çin mantıları ithal ediyoruz.” Kaygın, yerli olarak ise geleneksel ev yapımı limonata, pasta, ekler ve sezonunda toplanmış en kaliteli patatesleri dondurup yıl boyunca müşterilerinin mutfaklarına taşıdıklarını belirtiyor.
 
“Dünya üzerinde 120’den fazla tedarikçiyle 100’den fazla ülkede çalışıyoruz
Kategori ve Ar-Ge müdürleri ile birlikte hem tesis hem de ürünleri incelediklerini kaydeden Kaygın, “10 şef ve bir baristadan oluşan profesyonel Koza Mutfak tarafından onaylanmayan hiçbir ürün, gamımıza girmiyor. Ayrıca Amerika’dan Uzak Doğu’ya kadar birçok ülkeden ürün alımı yapıyoruz” diyor.
 
“Doğru bir planlama ile menülerin maliyetini düşürüyoruz”
Donuk gıda sektörünün hızla gelişmesinin en önemli sebebini HoReCa sektöründeki pratik kullanım ve yıl boyunca standart bir maliyet- standart bir kalite sunmasına bağlayan Kaygın, şu bilgileri paylaşıyor: “Örneğin avokado, patates ve kuşkonmaz, enginar gibi sezonluk sebzelerin yıl boyunca bulunurluğu ve kalitesi değişiyor. Fakat bu ürünlerin tam sezonunda toplanıp dondurulması hem en uygun fiyat hem de en yüksek kalitedeki ürünleri alabilmek anlamına geliyor. Doğru bir planlama ile şeflerimizin menüsünün maliyetini düşürüyor, tadını kokusunu görüntüsünü yıl boyunca standardize ediyor, hem de ürünün bulunurluğunu garanti altına alıyoruz.”
 
“Donuk gıda sektörünün depolama ve lojistiği pahalı bir operasyon gerektiriyor”
“Çalıştığımız firmaların fabrikasından ürünleri alıp depomuza kadar soğuk zincirini bozmadan BRC kalite belgeli depomuza getiriyoruz” diyen Kaygın, bu süreci şöyle anlatıyor: “Oradan da frigolu sevkiyat araçlarımızla müşterilerimize teslim ediyoruz. Gelecek yıl süper premium dondurma segmentindeki Mövenpick ile iş ortaklığımızı büyütüyoruz. Bu sebeple, yeni depo ve araç yatırımları yapacağız. Ayrıca, “Coffee shop” trendine uygun, donuk unlu mamuller, tatlılar ve restaurantların vazgeçilmezi aperatifler gamına yeni ürünler ekleyeceğiz.”
 

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.