Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı -
foodinlife.com.tr - haber / Eklenme Tarihi: 03.01.2018 18:11:35

Radisson Blu’dan bağımlılık yapan konsept:"Brain Food"

2012’den bu yana Türkiye’deki tüm Radisson Blu otellerinde uygulanan “Brain Food-Zihin Açıcı Yiyecekler” konsepti alışılmışın dışında sunduğu menü içerikleriyle rakipleri arasında tercih edilen taraf oluyor. Toplantılar ve sunumlarda zihinsel performansı en üst düzeye çıkarmak için tasarlanmış olan “Brain Food” menüleri; taze, az yağlı ve fazla şeker içermeyen ürünlerden seçiliyor. Hazırlanan bu ürünler sadece toplantı gruplarını hedef alıyor.

Hem lezzetli, hem de eşsiz bir mutfak deneyiminden ödün vermeyerek konsantrasyonu artırmaya yönelik hazırlanan “Brain Food – Zihin Açıcı Yiyecekler” konsepti yıllar önce denenen ve başarılı olan bir uygulama. Radisson Blu şeflerinden Yavuz Yiğit; Brain Food’un asıl amacının yemek yedikten sonra alınan kaloriyle birlikte misafirlerdeki konsantrasyon eksikliğini gidermek ve dikkati artırmak olduğunu söylüyor. Toplantılara katılan misafirlerin bu konudaki olumlu geri bildirimleri sıklıkla dile getirdiğinin altını çizen Yiğit, “Radisson Blu’ya gelerek ‘Brain Food’u deneyen misafirlerimizin çoğu gittikleri yerde bizim uygulamamızı görmek istiyor” diyor.  
 
“Misafirlerimiz yeniden geliyor”
Standartlara göre toplantı aralarında tercih edilenlerin başında tatlı besinler gelse de sağlık ve konsantrasyon için Radisson Blu’nun bunu kırmak istediğini ifade eden şef Öner Çulfaz, “İnsanların hem motivasyonunu hem de konsantrasyonunu yüksek tutmak için sağlıklı besinleri kullanmak istedik.  Devamında da “Super Breakfast” adını verdiğimiz standartları getirdik. Bu da ciddi anlamda “Brain Food ve Experience Meeting”i tamamlayıcı bir konsept oldu. Şuan dünya üzerindeki tüm Radissonlar’da bu üç konsept kombine bir şekilde devam ediyor. Genellikle Türkiye’de sabah yapılan molalarda kahvaltı ağırlıklı ürünler tercih ediliyor. Simit, kruvasan, poğaça ve peynir türü şeyleri kahve molalarında da istemeye başladılar, biz de buradan yola çıkarak Super Breakfast’la Brain Food’u kombin edebiliyoruz. Öğle yemeğine geçişlerde mevsime göre tercih ettiğimiz ürünlerle Brain Food’ geçiş yapıyoruz. O anlamda bu üç konsept misafirlerimizi geri getiriyor. Sırf bu yüzden bizi tercih eden pek çok misafir var” diyor.  
 
“Bir taraftan sağlığı, bir taraftan ticari kazancı, diğer taraftan da sürekliliği dengeliyoruz”
Brain Food konseptlerindeki 80-85 farklı öğün seçeneğiyle mevsimsel değişikliklere göre iniş çıkışların olduğunu ve bu değişikliklerin 2012’den beri yapılan menü geliştirme çalışmalarına bağlı kalınarak yapıldığını ifade eden Radisson Blu şefi Öner Çulfaz, “Misafirlerimize alternatif  sunan satış ekibimiz geliştirdiğimiz konsepti ayrıntılı bir şekilde anlatıyor. Haliyle bir beklenti içerisinde oluyorlar ve farkı görmek istiyorlar. Bizler de güncel olarak eğitimini verdiğimiz şeflerle birlikte farklı kombinasyonlar yaratıyoruz. Avokado, kuru meyve ve farklı sandviçler sunarak insanların ilgisini çekiyoruz ve onları dinç tutuyoruz. Menüyü mevsimsel olarak ve müşterinin istediği ekstralara göre değiştirsek de misafiri dinç ve konsantre tutacak şeyleri mutlaka ekliyoruz. Bu sistemle birlikte  Radisson Blu, bir taraftan insan sağlığını, bir taraftan kendi kârını, diğer taraftan da sürekliliğini dengede tutuyor. Aslına bakarsanız hazırlık aşamasında önceliğimiz sağlıklı besinleri kullanmak ve ticari kaygıyı ikinci plana atmak olsa da  ilerleyen süreçlerde ticari bir getiriye dönüşüyor çünkü bize gelen ciddi anlamda alışkanlığını değiştiriyor ve tercihini bizden yana kullanıyor” diyor.
 
“Şef, diyetisyen ve beslenme uzmanları ortak çalıştı”
Daha yoğun balık, tahıllı ürün, meyve ve sebzelerin tercih edilerek konseptlerini öne çıkardıklarını vurgulayan Radisson Blu Şefleri “Konsept yeni çıkmaya başladığında yurtdışında bağlı olduğumuz şef, diyetisyen ve beslenme uzmanları ile ortak bir çalışma yapıldığı bilgisi gelmişti bize. Zaten bu menüler oluşturulurken bütün ülkelerin kendi menüsünü sunması gerekiyor çünkü menü içindeki sebzeleri, sosları yerel ürünlerden kullanıyoruz. Ortak güncellemeler yapmamız gerekebiliyor. Bu yüzden yurt dışındaki Radisson Blu ekipleriyle karşılıklı olarak teyit ediyoruz” diyerek işbirliği içinde olduklarını vurguluyorlar.
 
 

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.