Barry Callebaut Türkiye Genel Müdürü Neslihan Nigiz Ulak: “Marka ve Çikolata Akademisi olarak sektörün lokomotifi olacağız”
foodinlife.com.tr - haber / Eklenme Tarihi: 19.02.2019 10:35:49

Barry Callebaut Türkiye Genel Müdürü Neslihan Nigiz Ulak: “Marka ve Çikolata Akademisi olarak sektörün lokomotifi olacağız”

Barry Callebaut Group, Belçika kökenli “Callebaut” ile Fransız “Cacao Barry” şirketlerinin 1996 yılında birleşmesi ile kuruluyor. Dünyanın en büyük çikolata ve kakao üreticisi olan Barry Callebaut, 30’dan fazla ülkede 11 bin 500 üzerinde çalışanı ve 58 fabrikası ile yıllık 2 milyon ton üretim yapıyor. Barry Callebaut’u ve hedeflerini Türkiye Genel Müdürü Neslihan Nigiz Ulak’tan dinledik.

Kendini çikolata endüstrisinin kalbi ve lokomotifi olarak tanımlayan Barry Callebaut, sektörde öncülük etmek üzere yola çıktığı “Forever Chocolate” vizyonu ile sürdürülebilir çikolata üretimini bir norm haline getirmeyi hedefliyor. Türkiye’de ise ürün kalitesi ve yenilikçi bakış açısı ile adından söz ettiren marka, Neslihan Nigiz Ulak’ın önderliğinde çalışmalarını yürütüyor. Son olarak dünyada büyük yankı uyandıran dördüncü tür çikolata Ruby’nin (pembe kakao çekirdeği) Türkiye’de tanıtımını yaptıklarını hatırlatarak sözlerine başlayan Ulak, markanın kuruluş hikâyesini kısaca şöyle anlatıyor: “Kurucumuz Klaus Jacobs. Kendisi 1900’ lü yılların başında Bremen’ de oldukça iyi bilinen bir kahve imparatorluğunun içine doğmuş. 1970 yılında Standford Üniversitesi’ nden Master derecesini aldıktan sonra Johann Jacobs & Co. şirketinin başına geçiyor. 1991 yılında iki önemli atılım yapıyor. Global Adecco ve Barry Callebaut firmalarını kuruyor. Her iki firma da uluslararası alanda lider konumda bulunmakta. Tüm bunların yanında 1989 yılında Jacobs Vakfını kurarak, dünyanın dört bir yanında eğitime ulaşamayan çocukların ve gençlerin gelişimlerine kendini adıyor. Barry Callebaut’un halen her sene dağıttığı kar payının yüzde ellisi bu vâkıfa aktarılıyor. Barry Callebaut’un dünyadaki liderliği, 175 yılı aşkın süredir kakao çekirdeğinden çikolataya uzanan yolculuğun her safhasında bulunmasından kaynaklanıyor. Dünyadaki 58 fabrikamızın 15’ inde çekirdek kırarak çikolata üretimi için gereken hammaddelerimizi üretiyoruz. İlk defa geçtiğimiz sene 2 milyon ton çikolata satışını gerçekleştirerek bir ilke imza atmış olduk. 
 
“Türkiye çikolata konusunda büyük bir öneme sahip” Barry Callebaut’un Asya, Amerika ve EMEA olmak üzere üç bölüme ayrıldığını belirten Ulak, şu açıklamayı yapıyor. “Türkiye bu noktada şöyle bir öneme sahip. Buradan bir merkez kurulup Afrika ve Orta Doğu’ya ihracat yapılabilir. Lokal ve global markalarımız var. Eskişehir’de 5 yıl önce kurulan fabrikamızda endüstriyel çikolata üretimi yapmaktayız. Türkiye’ de şu ana kadar 3 global markamızı lanse ettik: Callebaut, Cacao Barry ve Mona Lisa. Lokal olarak ise Chocovic markamız ile gurme kanalımıza hizmet vermekteyiz. Bensdorp markamız ile premium kakao satışı da yapıyoruz.” 
 
“Çikolata Akademimiz metrekare olarak bölgenin en büyüğü” Hedef odaklı, hızlı büyüyen bir marka olduklarına değinen Ulak, geleceğe yönelik planlarını ise şöyle açıklıyor: “Önümüzdeki 5 yılda, geçtiğimiz 5 yılda olduğu gibi hızlı büyüme ve bunu destekleyecek ciddi yatırım hedeflerimiz var. Yönetim ve akademi olarak Yeşilköy’den Ataşehir’e taşınıyoruz. Dünyada 21 tane akademimiz var. En son Güney Afrika’da Afrika kıtasının ilk Çikolata Akademisini açtık. Özellikle gurme pazarındaki şeflerimizi eğitmek, onları desteklemek, yenilikleri orada duyurmak, kendi yeniliklerini orada keşfetmeleri açısından bir nevi laboratuvar.” Amerika ve Kanada’da akademilerini Online Chocolate Academy adıyla online bir platforma da taşıdıklarını belirten Ulak sözlerini şöyle noktalıyor: “Bu şefler açısından büyük fırsat. Şefler workshoplarının sonunda kullandıkları ürünleri temin edebilecekleri bir e-ticaret platformuna yönlendiriyor. Yakında Türkiye’de de Online Chocolate Academy açacağız.” 

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.