Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı -
foodinlife.com.tr - makale / Eklenme Tarihi: 04.05.2010

Turizm ve Gastronomi

PMYD Yönetim Kurulu Başkanı - Executive Chef Limak Limra Hotel –Food EDITOR Ali Rıza DÖLKELEŞ
Yeni bir yaz sezonunun başındayız. Doluluk oranlarına ve rezervasyonlarına bakıldığında yeni yaz sezonu çok güzel gözüküyor. 2009 yılı doluluk açısından krize rağmen çok keyifli geçti. Türk Turizmi açısından, Ülke ekonomisi açısından çok güzel bulgular bunlar. Yatırımcı mutlumu orası tartışılır. Biz çalışanlar mutluyuz mu evet Turizm altın çağını yaşadı ve mutlu olmamak elde mi. Kimilerine göre bu doluluklar sanal maddi getirinin olmadığını boşa kürek çektikleri yönünde sitemleri var. Eskiye oran ile maliyetlerin çok fazla olduğu ve gelirlerin ise o boyutta düştüğü yönde sitemler var. Tabi ki bu bizi aşıyor buna sadece yatırımcının, Acente yetkililerinin, Tur operatörlerinin sadece Turizm politikası demekten öteye söylenecek söz bulamıyorum.

‘’Mutfaktaki Büyü ’’

Bütün çalışma yılını bir hafta veya iki haftaya hedeflemiş bu yapacağı tatilin hayali ile kendini hazırlamış misafiri mutlu etmek. Uyruğu ne olur ise olsun Rus, Alman, Belçikalı, Hollandalı, İsrailli, İngiliz, Türk. Milliyetlerine bakmaksızın gelmiş olduğu tesiste Tatilini en güzel şekilde geçmesini sağlamak. Bunları neden sayıyorum çünkü çoğu tesis ve meslektaşlarım şu hataya düşüyor. ‘’Bu Ülke misafiri anlamaz yemekten, zaten çok alıyorlar, ne sunarsan sun. Fark etmez her şey dâhil de ne olacak doldur boşalt’’ mantığını güdenler var. Ne yazık ki bu düşüncede ve bu kafa yapısı ile çalışan hizmet veren kişiler ve tesisler yok denilmeyecek kadar fazla. Ne mutlu ki son yıllarda yeni açılan tesisler ile birlikte kalite yarışı ön plana çıkmıştır. Kaliteli hizmet öncelikle otelin mimarisinden başlamış bu kalite yönetiminden, personeline, yemeğinden servisine kadar bu kalite yarışı yansımaktadır. Türk Turizminde bu ve benzeri tesisleri görmekten son derecede mutlu olmaktayım. Burada kaliteli hizmet ve kaliteli ürün sunduğunuzda o hizmetin ve ürünün parası ne olur ise olsun alıcısının olduğunu görmekteyiz. O zaman kafayı kuma gömmenin mantığı yok. Kaliteli hizmeti verdiğinizde ve verdiğiniz ölçüde de maddi manevi karşılığını olacaktır. Bu mantık ile hareket edildiğinde göreceğiz ki Turizmde kalitemiz her geçen gün artacaktır.

‘’ Otel Personeli ‘’

Otel içerisindeki hizmeti veren her bir birey bu bilinç ile yaptığı işe baktığında misafir memnuniyeti kaçınılmaz olacaktır. Otelin mimarisi ne kadar güzel olur ise olsun, buna gelen misafir tatilinin ilk iki günü dikkat eder, istediğiniz kadar tesisi altın ile kaplayın misafirin ilgisi iki günü geçmez, odası standart temizliği olmaz ise olmaz çünkü oda temizliğinde standart kurallar vardır bunlar olmaz ise olmaz. Kısacası siz gelen misafirinizi yemeğiniz ile servisiniz ile bunun yanı sıra güler yüz ile sunmadığınız da bu misafiri mutlu edemezsiniz ve bir daha bu misafir bu tesisi tercih etmeyecek hatta reklamasyon yapacaktır. Otellerimizde açılan özel temalı restoranlarda bunun bir göstergesidir. Daha düne kadar her şey dâhil konsepti içerisinde bir tek ana restorandan hizmet verir iken şuan gelinen nokta da ise yedi, sekiz hatta on dört adet özel restoranları olan tesislerimiz mevcut. Burada ki ana tema misafiri mutlu etmek farklı mutfaklar ile tanıştırmak. Tatili süresince farklı duygular farklı lezzetler sunmak orijinalini bozmadan. Bunun doğrultusunda bu misafiri tekrar aynı tesise çekmek hatta yanında arkadaşları ile birlikte bu zor mu hayır değil. Bunu yapan başaran çok tesis var. Hatta tesise gelemeden aşçının yani Şefin devam edip etmediğini sorarak tatiline yön veren misafirler çok fazla.

Bunun doğruluğunu çözen tesislerin başarıları aşikărdır. Bu tesislerin personel politikası, doluluk oranları, fiyat olarak satış politikaları verdikleri hizmet gibi yapmış oldukları işletmecilikte kaliteyi yakalamışlar ve üzerine koymaktadırlar. Kaliteden kopmamak dileğim ile.

‘’ Sevdiğim Sözler ‘’

Unutmayın öldüğünüz zaman, yapılacak işler listeniz hala dolu olacaktır…

Unutmayın ki öldüğünüz zaman hala listenizde tamamlanmamış işler olacak ve bu işler sizin yerinize başka birileri yapacaktır…

O halde artık, yaşamınızın değerli anlarını sonradan pişman olacağınız biçimde harcamayın.

‘’Okumak için vakit ayırdığınızdan dolayı, teşekkür ederim. Damak Tadınızdan ‘’ Bir Tutam Lezzet ‘’ eksik olmasın

Unutmayalım. Güzel lezzetler, Nazik Dokunuşlarla Başlar…’’

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.