Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı -
foodinlife.com.tr - röportaj / Konuk: Celal Oktay / Eklenme Tarihi: 16.01.2017

Fasdat Gıda Dağıtım Kurucu Genel Müdürü Celal Oktay: “Doğru fiyat, kalite ve zamanlamayı sağlamak önemli”

Türkiye’nin en büyük gıda tedarik zincirlerinden Fasdat Gıda Dağıtım, Türkiye genelinde gerçekleştirdikleri önemli tedarik, üretim, lojistik faaliyetiyle fast food’un her alanına hitap ediyor. Genel Müdür Celal Oktay Fasdat Gıda Dağıtım’ı ve yaptıkları çalışmaları FoodinLife’a anlattı.

Fasdat Gıda olarak önemli fast food markalarıyla çalıştıklarını anlatan Fasdat Gıda Dağıtım Kurucusu ve Genel Müdürü Celal Oktay çalıştıkları markaların tüm ürün üretim ihtiyacını karşılayabilecek güçte olduklarını dile getiriyor. İş birliği içerisinde oldukları markalara gelince sadece Türkiye'de değil tüm dünyada büyük rağbet gören zincirler Fasdat Gıda ile birlikte çalışıyor. Bunlar arasında Burger King, Sbarro, Popeyes, Arbys ve aralarına yeni katılarak yüzde yüz yerli olan Usta Dönerci gibi markalar bulunuyor.

Türkiye'de Fasdat Gıda
Fasdat Gıda, Türkiye ve Kıbrıs geneline yayılmış 7 şehirde deposu ve 300'ün üzerinde araç filosu bulunan dev bir oluşum. Türkiye'de hizmet ağı, lojistik ağ ve depolama alanlarıyla 360 derece hizmet sağlayan bir tedarik zinciri. Fasdat Gıda'nın kaliteli ürün, güvenli taşıma ve hizmet değerlerini barındıran bir zincir olduğunu belirten Oktay; ayrıca üretim ve tedarik zinciri uygulamalarında öncü, deneyimli ve uzman bir kadroya sahip olduklarını; kendi sektöründe ise BRC kalite sistem belgesi alan ilk kuruluşlardan biri olduğunu söylüyor.

Fasdat Gıda'nın gelişim ve ilerleyiş temelleri
Türkiye'nin en büyük tedarik zincirlerinden biri olan Fasdat'ın ev dışı tüketim kanalları hızla büyürken; aynı zamanda konusunda lider üreticiler ve distrübütörler ile çalıştıklarına değiniyor. Tek kanaldan satın alım yapmak yerine Türkiye'deki pek çok firma ile çalışıp daha kaliteli ve hızlı hizmet verebildiklerinden de bahseden Celal Oktay, satın almadaki güçlerinin fiyatı, kaliteyi, ürün gamının çeşitliliğini etkilediği gibi aynı zamanda hızlı servis ve hijyeni de etkilediğinden bahsediyor ve müşterilerinin Fasdat'ı tercih etme sebepleri olduğunu söylüyor. Fasdat Gıda'nın 20 yılı aşkın süredir pazarda olduklarını, EDT kanalına ise 10 yıl önce başladıklarını sözlerine ekliyor. İlk olarak Bodrum bölgesindeki oteller ile başlayan EDT kanalı tüm Türkiye'ye yayılıyor. Fasdat'ın toplamda Kıbrıs dahil olmak üzere 7 ayrı şehirde 7 deposu ve ofisleri bulunuyor. Oktay, 300'ü aşkın sayıdaki araçla Türkiye'nin en geniş dağıtım ağlarından biri olduklarını vurgulayarak, yakın gelecekteki planları arasında Çukurova ve Doğu Karadeniz bölgesine de depolar ekleyeceklerini bildiriyor. Fast food tedarik ve dağıtım kanalında her yıl büyümeye devam eden Fasdat Gıda, 2017 yılında EDT kanalında da %60 büyümeyi hedefliyor.

Doğru ve kaliteli hizmet anlayışı
Tüm Türkiye'ye aktif olarak tedarik ve dağıtım hizmeti veren firma, tedarik ve dağıtım ağının yanı sıra Antalya'da yine kendilerine ait Türkiye'nin en büyük fresh cut tesislerinden olan Fasdat Sebze ile kendi ürünlerini de üretmiş oluyor. Aynı zamanda Fastro markalı donuk patates, sebze ve kroket ürünlerine de sahip olan Fasdat, bu sayede yalnızca fast food tedarikçisi olmaktan çıkıp üretim alanında da lider olma yolunda ilerliyor. EDT kanalında da büyümesiyle beraber dünya mutfağına giriş yapıyor. Türkiye'nin en büyük firmalarından Fasdat, satın almadaki gücüyle, dünyadaki malzeme trendlerini inceleyen ve takip eden ekibiyle, değişikliklere ayak uydurmasıyla, gıda sektöründe en büyüklerden olmaya devam ediyor.

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.